2 Ekim 2014 Perşembe

Bir Şans Daha - Müjde Aklanoğlu( Kitap Alıntıları #1)




Konusu ve yazarın yazım tarzı bile beni çok etkileyen kitaplardan biriydi Bir Şans Daha, kitabın birçok yerinde Hazan ile birlikte üzüldüm,ağladım,sinirlendim, tiksindim, güldüm. Bana göre bunu başarabilen yazar sayısı çok yoktur fakat ben bu kitapta bunu çok net hissettim. Size Bir Şans Daha'dan bazı alıntılar yazacağım bugün (:

Yoruma bir göz atmak için : Bir Şans Daha- Müjde Aklanoğlu (Kitap Yorumu)


" Demir dudaklarını birbirine bastırıp başını aşağı eğdi. Önünde dağ gibi değil de, yıkılan minare gibi belirdi. Nefessiz kalmışcasına sesi cızırtılı çıktı kasılmış dudaklarından. Kendini üzgünce anlatmaya çalıştı.

" Şimdi git diyorsun ya... gidemiyorum... Bugünlerde hep seni düşünüyorum. Hafızamda hep seni izliyorum fakat kabullenemiyorum bittiğini. Seni kaybetme fikri değil, seni çok uzun zaman önce kaybetmiş olmayı, farkına varmadan, uğraşmadan, daha vakit varken hem de çok vakit var diyerek bir şeyleri düzeltmeye çalışmadan zamanları harcadım. Senden nasıl vazgeçebildim, bilemedim! Aslında kendimden vazgeçmişim. Aptalım, hem de kocaman bir ahmak..." "



""Yalancısın!"
"Öyleyim! İnkar etmedim ki. En büyük yalanı da, o gün söyledim! Ben senden başkasına ne aşık oldum, ne de sevdim... Bunu fark etmem için biraz geç oldu ama fark ettim. Bana bir türlü güvenemiyorsun değil mi? Geçmiş defterleri kapadığım konusunda seni nasıl ikna edeceğim? İnan bana, artık yapmam. İçin böyle rahat ediyorsa öyle düşün, ama yeter ki artık geçmişi anma. Kendini benim üzerimden yaralama. Ben zaten dipteyim, senin üzülmene dayanamam anlasana." Demir yaptıkları hatalarıyla kendini tam bir budala gibi hissetti. "

" Daha Hazan'ı ağlarken, ona ilk defa nefretle baktığını gördüğü an, işte o an tek bir bakışla vurulup, tüm dünyası tepetaklak olmuş, her şeyi fark etmiş ve artık geç olduğunu, yolun sonuna geldiğini çok geç anlamıştı. Onu kaybetmeyi kolay sanıyordu! Alışır sanıyordu! Yerini yenilerinin, bir başkasının kolayca alabileceğini sanmıştı ama öyle olmadı. Yanıldı. Bir damla gözyaşının geçmişini ve geleceğini mahvedeceğini bilemedi. Tek bir bakışının, bir acı sözünün kendini ateşlerde yakacağını kestiremedi. "


Devamı gelecek (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder