28 Şubat 2015 Cumartesi

Happy New Year- Om Shanti Om (Film Yorumu)



İlk defa Hint filmi yorumlayacağım bakalım, alnımın akıyla çıkarım umarım :P :D 

Bollywood'u takip edenlerdenim, severim filmlerini yani. Hatta şöyle söyleyeyim ben 1940-1950 yapımı Hint filmlerini Türkçe altyazısı olmadığı halde site site araştırarak İngilizce altyazı bulup izlemiş bir Bollywood hayranıyım. 

Klişe olabilir belki ama ilk izlediğim Bollywood filmi Awaara-Avare'dir. 1951 yapımı olan bu güzel Hint filmi o zamanlar bizim ülkemizde de çok meşhurmuş zaten. Raj Kapoor ve Nargis'in sevimli oyunculukları ve konusuyla hala en sevdiklerim arasındadır bu film benim. Daha sonrasında Raj Kapoor ve Nargis'in birçok film çevirdiğini öğrendim ve olabildiğinde hepsini izlemeye başladım. En yakın arkadaşlarımdan bir tanesi Aamir Khan'ın başrolünde olduğu 3 Idiots filmini önerince izledim ve filme aşık oldum. Aamir Khan'ın oyunculuğuna da hayran kaldım. Arkadaşım ise Aamir Khan hayranı olduğu için onun filmlerini izlemeye başladı ve izledikçe bana önerdi. Daha sonrasında diğer önemli Bollywood oyuncularının filmlerinden devam etti. İzledikçe bana önerdi. Ben de fırsat buldukça izlemeye çalıştım. Fakat son önerdiği iki filmi gerçekten çok beğendim. Bir tanesi 2007 yapımı Om Shanti Om, diğeri ise 2014 yapımı Happy New Year. 





Om Shanti Om

Başrolünde Bollywood'un kült isimlerinden Shahrukh Khan'ın olduğu Om Shanti Om, filmin ortasında temposu ve yönü değişen filmlerden. Film eğlenceli başladı, eğlenceli devam etti o konuda sıkıntı yok. Filmin başlarında Om , esas kızımız Shanti'ye aşık. Kızımız çok ünlü ve güzel bir oyuncu. Oğlumuz ise figüran gibi birşey. Fakat kader bir yerde bu ikiliyi bir araya getiriyor fakat Om'un istediği şekilde değil.

*Spoiler* 
Kızımızın yapımcı Mukesh ile evli üstelik ondan hamile olduğunu öğreniyoruz. Om bunu duyunca yıkılıyor tabiki. Mukesh'in ise bebekle ve Shanti ile ilgili başka planları var. Shanti'den kurtulmak için kızı resmen diri diri yakan Mukesh'e engel olmak için çabalayan Om'da bu sırada ölüyor. Bu filmin yarısında oldu. Dediğim buydu işte bundan sonra konu bir anda değişti.

Om reenkarnasyon ile yeniden hayata dönüyor hikaye 30 yıl sonrasından devam ediyor. Bu sefer ki hayatında çok ünlü bir oyuncu, para içinde yüzüyor ve son derece kendini beğenmiş,küstah bir adam.

Om'un çekeceği yeni filminde çalışacağı kişi tahmin edin kim???? Tabi ki Mukesh :D Bu Om'un bir takım anılarını geri getiriyor ve Shanti'nin intikamını almaya yemin ediyor.
*Spoiler bitimi*

Yeter bu kadar filmi anlatmak gelelim yoruma; film danslarıyla falan oldukça güzeldi özellikle bir dans sahnesine bittim. Bir sürü Bollywood oyuncusunu bir araya getirmiş olan bu dans sahnesi kesinlikle izlenmelik. Aşağıdan videoyu izleyebilirsiniz. Shahrukh Khan'ın oyunculuğunu da çok sevdim. Bu benim izlediğim ilk Shahrukh filmi diyebiliriz aslında. My Name Is Khan da var gerçi ama onda Bollywood havası yoktu. Oyunculuğu için kesinlikle çok iyi diyebilirim tabiki.  Her zamanki gibi uzun bir filmdi. Beni sıkmadı film 3 saat boyunca o yüzden uzunluğu sıkıntı yaratmadı. Kadın oyuncumuz Deepika Padukone bence en güzel Bollywood yıldızlarından. Oyunculuğunu da , danslarını da beğendim.

Om Shanti Om Hintlilerin kendi sinema sektörleriyle de dalga geçmesini bildiklerini bize gösteriyor. Bence tam anlamıyla bir Bollywood filmiydi, kıyafetleri,müzikleri,konusu,ilerleyişi olsun kesinlikle eğlenceli bir filmdi. Eğlenceli bir Bollywood filmi ararsanız tam size göre , tabi içinde aşk da var olmazsa olmaz ;)





Happy New Year


2014 yapımı Happy New Year tam anlamıyla gülmekten karnıma ağrılar sokacak kadar komik bir filmdi. Yerlere yattık izlerken. Shahrukh Khan'ın başrolünde olduğu film için söyleyebileceğim şey benim enlerim arasına girdiği.

Shahrukh Khan'ın oynadığı karakterin ismi Charlie, kendisi Charan Groover'a ölesiye bir nefret besleyen,intikam yemini etmiş bir karakter. Zamanında Charlie'nin babasını kendisini soymakla suçlamış ve hapse yollamıştır. Suçsuz yere hapishaneye düşen adamın intikamını almak isteyen Charlie, onun yakın arkadaşı Jag ve babasının yakın arkadaşı Tammy Irani intikam almaya karar verirler. Charan'ı soymaya karar verirler. Olaylar buradan sonra başlar.

Filmin devamı için spoiler vermeyeceğim sadece yorum yapacağım.

İnanılmaz eğlenceli bir filmdi, filmin başlarında ki dans öğrenme sahneleri efsaneydi bence. Durup durup gülüyorsunuz. Sonlara doğru birazcık hüzünlü kısımlar oluyor ama onlar da olmazdı değil mi ?:D

Filmin şarkıları, dans sahneleri falan çok güzeldi fakat özellikle bir şarkıyı çok beğendim. Aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

3 saatlik filmin tek bir kısmında bile sıkılmadım, elbette aşk olmazsa olmaz o da vardı :D Yani benim bir Bollywood filminde aradığım herşey vardı. Muhtemelen daha birçok defa izlerim filmi.

Aslında film hakkında söyleyebileceğim şeyler bu kadar çünkü ben gerçekten çok beğendim. Eleştireceğim birşey bulamadım, izlerken çok eğleneceğiniz bir Hint filmi sizi bekliyor bence izleyin mutlaka ;)





Bu filmleri bana tavsiye eden biricik bacım Meltem'e de buradan teşekkür ederim ;)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder