8 Mart 2015 Pazar

CNR Expo Kitap Fuarı Güncesi



Merhabalar :)

Tüyap Kitap Fuarı'nda yaptığım gibi yine yayınevleri konusunda bir inceleme yazısı yazmak istedim CNR Kitap Fuarı için. Bu sefer benim için sınıfta kalan bir yayınevi var ki bundan bir sene önce bu yayınevinden bu kadar sinirli ayrılacaksın deseler yok canım diye tepki verirdim. O yayınevini yazının en sonunda göreceksiniz.





1-) Epsilon Yayınları: Diğer fuarların aksine Epsilon'dan ben memnun kaldım bu fuar. Personel konusunda bir sıkıntı yaşamadık. İndirim konusuna değinirsek: Fuar indirimini %20 olarak belirlemiş Epsilon, az mı ? Az tabiki :D Fakat yaptığı kampanyadan ben şahsen memnun kaldım. Bazı kitaplarının fiyatlarını 5 TL olarak belirlemiş. Bu kitaplar içinde alınası çok kitap vardı o yüzden dediğim gibi ben bu fuar Epsilon'dan memnun kaldım.

2-) DEX: DEX'in personeli bu fuarda yüzümü en çok güldürenlerden biri oldu. Yine indirim konusunda %20'cik bir oran belirleyen DEX , Epsilon gibi kampanya yapıp yüzümüzü güldürdü diyebilirim. Daha çok kardeşime yarayan belirli kitaplar 4 TL veya 9 TL'ydi. Yani hem personel hem de kampanyası bence güzeldi. Yani aynı şekilde oradan da memnun ayrıldık.

3-) Martı- Novella Yayınları: İndirimleri her fuar sabit yayınevleri oldukları için fiyat konusunda zaten sıkıntı yaşamadığımız yayınevlerinden Martı ve Novella. Personeli için eh işte diyebilirim. Yine de beni rahatsız eden birşey yoktu. Her zaman ki gibi ben memnun kaldım kendilerinden.

4-) Aspendos-Angel Yayınları: Aspendos'a almak istediğim kitabı CNR'a yetiştirdikleri için teşekkürü borç bilirim :D Üstelik indirimleri de gayet güzeldi, personelinden de memnun kaldım. Çok söylenebilecek birşey yok.

5-) İthaki-Yabancı-Müptela Yayınları: Benim iki fuardır favorim  olan yayın grubu kendileri. Personeline bayılıyorum ya. Güler yüzlü, hoş sohbet personel tercihlerinden dolayı gerçekten kendilerini kutluyorum. Fuarda çalışan o güleryüzlü personellerine de teşekkür ediyorum :) İndirimleri de internette aldığımdan yüksek olduğu için indirim konusunda da sıkıntı yoktu. Yani her şekilde gönlümün efendisi konumundalar :D

6-) Postiga Yayınları: İndirimleri internettekine yakın olan Postiga'dan ben memnun kaldım.Personeli konusunda da sıkıntı yaşamadım. Memnunum kısaca.

7-)Parola Yayınları : Personel konusunda beni en çok memnun edenlerden bir tanesiydi Parola. Çok şekerlerdi, ayrıca indirimleri de beni memnun etti.

8-)Nemesis Kitap: Personeli de indirimleri de iyiydi. Memnun kaldığım bir alışveriş oldu benim için.

9-)Kodlab Yayıncılık: Belki bir çoğunuz ne alaka şimdi diyeceksiniz ama ben yazılımcı olduğumdan arada bir yolum düşüyor mecburen Kodlab'e :) İndirimleri %50 şeklindeydi ki bu benim çooook işime geldi. Personelleri de oldukça iyiydi.

10-)Ephesus Yayınları: Eveeet bu yazacağım son yayınevi, fakat yazacaklarım pek iyi şeyler olmayacak.

  Ephesus yakın zamanda Wattpad fenomeni Kötü Çoçuk'u çıkardı biliyorsunuzdur. Daha doğrusu raflara birkaç gün içinde çıkacak. Fuara gidenler ise oradan alabiliyorlar. O kadar seveni olan bir hikayeyi çıkarmak tabi ki çok mantıklı bir hareketti zaten ilk duyduğumda da böyle söylemiştim. Ben hikayeyi şöyle bir incelemiş ve bana göre olmadığına karar vermiştim ama kesinlikle sevenlerine lafım yok çünkü Wattpad'de olan birçok hikayeye oranla gerçekten başarılıydı bence. Benim kardeşim de kitabı almak isteyenlerdendi, ben de internetten alacağına gel buradan al diyerek kızı Ephesus standına iteledim.

  Zaten 25 TL olan kitabı şaka gibi 22,5 TL'ye satmaları ilk darbeyi vurdu. Diyeceksiniz almasın o zaman, doğrudur. O yüzden fiyat konusunda çok birşey söylemeyeceğim zaten. Fakat beni çileden çıkaran personel oldu. Tüyap'ta da personel konusunda Ephesus'dan hoşlanmadığımı söylemiştim zaten. Fakat CNR'da tavan yaptı. O kadar sevdiğim ve takip ettiğim bir yayınevi olan Ephesus'un bu tür bir personelle çalışması beni çok rahatsız etti.

  Sanki zorla satış yaparmış, bize o kitapları lütfedermiş gibi satan personeli yüzünden Ephesus gözümden resmen büyük oranda düştü. Poşet isteyince "Poşet yok!" diye tersleyen bir eleman, kitabın üst kısımlarında sıkıntı olduğunu değiştirmek istediğimizi söyleyince resmen kafamıza atarcasına kitabı veren bu personel bence Ephesus için büyük bir fiyasko.

  FMArsal, Asude, Fatma Erdek, Güneş Demirel gibi çok sevdiğim, takip ettiğim yazarların yayınevi olan Ephesus için daha geçen yaz en sevdiğim yayınevi diyebilirdim. Fakat fikrim şu son iki fuarda oldukça değişti, bir personel yüzünden bu kadar sinir olunur mu demeyin olunuyor işte. Umarım bu konuyla ilgili yakın zamanda birşeyler yaparlar, yoksa fuarlarda standına uğramadan geçeceğim yayınevlerinden olacak Ephesus.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder