31 Aralık 2015 Perşembe

Pinokyo'nun Rüyası- Selvi Atıcı (Kitap Yorumu - Buddyreads #2)








Kitap Adı : Pinokyo'nun Rüyası

Yazarın Adı: Selvi Atıcı 

Sayfa Sayısı : 464

Yayınevi : Nemesis Kitap

Ait Olduğu Seri : Kayıp Şehir #2

Puan : 5,0/5,0 (*)




Gecenin karanlığı üzerine en derin koyuluğuyla çöktüğünde Gazel, bir binanın en üst katındaydı. Ve o binadan canlı çıkması imkânsızdı. Hayatta tek bir kez bile olsa, geleceğiyle ilgili bir kararı kendisi verebilmek istedi. Nasıl öleceğini seçebilmek istedi. Onu kovalayan adamlar çoktan o binaya girmiş ve merdivenleri çıkmaya başlamışlardı. Birazdan yakalanacaktı. Ve yine, birilerinin onun adına verdiği kararları uygulamak zorunda kalacaktı. Başkalarının elinde oyuncak olmaktansa, ölmeyi tercih etti. Ve kendini boşluğa bıraktı.



Aynı gece, Ömer’in üzerine de kopkoyu bir karanlıkla çökmüştü. Bütün gün hastalarıyla ilgilenmiş ve ameliyattan ameliyata koşturmuştu. Trafikten kurtulmak için girdiği ara yolda ilerlerken aklından geçen karmakarışık düşünceler, büyük bir gürültü ve sarsıntıyla bölündü.

Pat!

Arabasının üzerine bir şey düşmüştü. İlk anda ne olduğunu anlayamadı ama birkaç saniye sonra ön camına doğru uzanan bir kadın eliyle karşı karşıya kaldı. O el Ömer’e, ‘beni tut’ diye yalvarıyor gibiydi.

O eli tuttuğu anda, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı. Ne Ömer için; ne de Gazel için…







Buddyreads için seçtiğimiz ikinci kitabımız Pinokyo'nun Rüyası için tek kelimelik bir tanımlama yapmam gerekse bu kelime "KUSURSUZ" olurdu. 

Ekonomist Aşık Çağla bebeğime  Atıcı'nın kalemini ne kadar sevdiğimi her fırsatta söylemiştim, o da okumak istiyordu biz de o yüzden Pinokyo'nun Rüyası'nı ikinci buddyreads kitabımız yaptık.

Öncelikle Pinokyo'nun Rüyası'nı daha önce okuduğumu söyleyeyim. Hatta size aşağı yukarı bir sayı vermem gerekirse 50 diyeyim :D O kadar okumama rağmen her okuduğumda ilk defa okuyormuşum gibi beni kendine aşık eden bir kitaptır Pinokyo'nun Rüyası.  Aslında Selvi Atıcı'nın kaleminden okuduğum her kitapta bunu yaşıyorum. O kadar duru ve akıcı bir dili var ki okurken insan bırakamıyor resmen. Bu bölüm de bitsin, 20 sayfa daha, 1 saat daha okuyayım,vsvs.



Azıcık içerikten bahsedeyim.  Ömer çok başarılı bir doktor ve cerrahtır fakat aynı zamanda son derece çapkın ve umursamaz görünen bir insandır. Fakat insanlara yardım etmekten asla çekinmez hatta kendini bu uğurda harcayabilir bile böyle bir insan. Bir gün yorgun bir halde hastaneden çıkıp arabayla evine giderken bir ara sokakta arabasının üstüne bir kız düşer. Hemen müdahalede bulunur ve ambulans çağırır. Düşen kızın adının 'Gazel' olduğunu öğrenen Ömer sonrasında kızı hayatta tutmak için her şeyi yapar. Gazel ise hayatta neredeyse her türlü acıyı yaşamış, annesini, babasını, kardeşini kaybetmiş, para sıkıntıları yüzünden başına gelmeyen kalmamış daha 20 yaşında bir kız. Gazel yaşama döndüğünde ise ikili arasında bir arkadaşlık başlar. Devamı tabi ki kitapta.:D

Oturup burada bütün kitabı anlatmıyorsam bilin ki kitaba kıyamıyorum ben. Çünkü okuyun ve siz de bu hatunun kaleminden büyülenin istiyorum. :D Ömer benim en sevdiğim Selvi Atıcı erkek karakteri ve Gazel de en sevdiğim kadın karakterlerinden (diğeri Sü :D ) doğal olarak  da Pinokyo benim favori kitabımdı ve çıkması için Kimliksiz'den beri bekliyordum. Kitabı okumadan önce "Ya acaba bu kadar okuduktan sonra sıkılır mıyım?" sorusu vardı kafamda. Fakat kesinlikle böyle olmadan büyük bir aşk içinde kitabımı okudum. Ekonomist Aşık Çağla'ya da hep diyordum "Ömer bir tane." diye. Kendisin de bu kitaptan sonra bunu onayladığını gururla belirtirim. :D Kitapta en sinir olduğum karakterin adını da yazayım: Deniz. Bunu neden dediğimi okuyunca anlayacaksınız. :D 


Her şey çok yerindeydi kitapta. Ne bütün kitap dram şeklinde ilerliyor ne de hep esprili. Kapağını çok sevdim ben ve kitabı ciltli olarak almanızı öneriyorum. Gözüme batan şey tek tük  yazım yanlışları oldu. Yayınevine sesleniyorum: Umarım yeni baskılarda bu tekrar gözden geçirilip düzeltilir. Bu harika kitap bir tane bile yazım yanlışını hak etmiyor. 



Bir yandan esprili bir yandan ciddi bir yandan umursamaz bir yandan hisli bir karakter olan Ömer ve hayatın her türlü incittiği, güçlü bir karakter olan Gazel'in müthiş hikayesi bence sizi de etkisi altına alacak o yüzden kesinlikle bu kitabı okuyun derim ben. Bazı yerlerinde kahkaha attıran, bazı yerlerinde insanı parmak uçlarına kadar sızlatan , bazı yerlerinde iç çektiren her şeyi ile mükemmel bir kitaptı. Serinin sonraki kitabı Gitme'yi de sabırsızlıkla beklediğimi belirteyim. :)  

Bu etkinliğin diğer yorumunu Ekonomist Aşık'ın blogunda bulabilirsiniz.

İkizimle yapacağımız sonraki buddyreads etkinliğinde görüşmek üzere <3

Not: Ömer'in dövmesi <3 ben. :D 




2 yorum: