4 Ocak 2015 Pazar

Buselik - Başak Kızıltan (Kitap Yorumu)

Kitap Adı: Buselik
Yazar Adı: Başak Kızıltan
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Önce Kitap 

Buse ve Berke... iki yaralı yürek. 
Acılarının arkasında duracak kadar güçlü, ama sevgiye aç ruhlarının ihtiyaçlarına susamış iki insan.
İlk aşkından itibaren yaşadığı hayal kırıklıklarını, 
boşandıktan sonra kızıyla yeni bir hayat kurmak için ardında bırakarak 
Göcek'te kendine bir cennet yaratan Buse...
Hayatını kurduğu yanlışın üzerinde ancak sorumluluklarına sarılarak durabilen Berke...
Bu iki roman kahramanını bu kitapta okumak size yetmeyecek! 
Biliyoruz, devamını okumak isteyeceksiniz.

Buse sarsılmış yıkılmış bir vaziyette kalmıştı. "Aldattım... Seviştim... Uyudum..." kulağında hâlâ bunlar çınlıyordu. Bir de küstahlığa bak! Her şeyin tüm sorumluluğu onun üstüne yıkmıştı ilişkileri konusunda. "Sen bizim yolumuzu belirle..." 
İnanamıyordu şu an yaşadıklarına, hissettiklerine inanamıyordu… O bir anda sinirlenen, bir anda parlayan, bir anda gülen, mutlu olan cıvıl cıvıl hayat dolu kız gitmiş yerine sanki dünyanın en sakin insanı gelmişti.





Buselik, Buse'nin genç kızlık yıllarından evli,çocuklu olgun hallerine kadar olan sürecini anlatıyor bize. Öncelikle şunu söylemek istiyorum, Başak Kızıltan'ın basılan bütün kitaplarını okuduğum için yazarın bu ilk kitabından sonra bence yazım konusunda kendini gerçekten geliştirdiğini söyleyebilirim fakat bu Buselik'i veya buradaki yazım tarzını beğenmediğimi göstermez. Sadece kendini her iyi yazarın yapması gibi geliştirdiğini düşünüyorum.





*Spoiler içerir.

Buse, daha gencecik bir kızken Cankat'a kapılmış, onun için yurtdışına gitmiş , onu memnun etmek için çoğu zaman kendinden ödün vermiş ama sonucunda eline geçen iki defa aldatılmak olmuş. Cankat  ile ilgili kısımları okurken Buse'ye kızamadım bile, ilk aldatılışında Cankat'ı affetmesini yadırgayamadım. Çok gençlerdi ikisi de sonuçta dedim fakat sonrasında Cankat'ın saçma sapan kaprisli halleri sinirlerimi bozdu. Üstelik ne karaktersiz bir adammış ki o kadar pişmanlıktan sonra aynı şeyi bu sefer daha kötü bir şekilde yaptı Buse'ye. Buse, neyse ki bu sefer affetmedi. Fakat bu olay Buse'de çok büyük bir travma bıraktı ki sonrasında kalbini uzun bir süre kimseye güvenip de açamadı. Daha sonra hayatına Saner girince Buse önce istemedi fakat sonrasında ki sonra derken yılları kast ediyorum Saner'i aldı hayatının baş köşesine oturttu.

Saner, Cankat'tan bir tık öndeydi gibi diyebilirim. Buse'yi aldatmadı fakat Buse'yi daha fazla yaralayacak şeyler yaptı. Evlilik hayatını,bebek sevincini kızın kursağında bıraktı, kızları doğunca bir rahatsızlığı ortaya çıkınca elini ayağını çekti ama sonra yüzsüz bir şekilde karısının ilgisini kızına verdiğinden şikayet etti. Zaten bundan sonra da artık evliliklerinde toparlanacak birşey kalmadı.

Kısacası Buse'nin karşısına hep daha olgunlaşmamış, ne istediğini bilmeyen, kaybedince kıymetini anlayan adamlar çıktı ve çok yaralandı. Fakat Saner'den boşandıktan sonra Göcek'ten aldığı teklif üzerine kızıyla oraya taşınmaya ve yeni bir hayat kurmaya karar verir.

Çalışacağı otelin sahibi, patronu Berke de kendisi gibi başından kötü bir evlilik geçmiş, bir çocuk sahibi bekar bir baba. Berke, Buse'ye her türlü konuda destek olur. Bu destek olmalar sonrasında başka duyguları da getirir.

*Spoiler bitimi.


Buse'nin aşka düştüğü ilk zamandan itibaren hayatına giren erkeklerle ilişkisini okuyoruz kitapta. Buse'yi ben çok sevdim. Karakteri çok güçlü bir kadındı bence. Anneliği sonuna kadar yaşadı, aşkını sonuna kadar yaşadı ama maalesef hep yara aldı. Güven problemleri olmasına rağmen yine de kendisini Saner'e açtı ama yine üzüldü. Fakat hep ayakta kaldı, o kadar sorununa rağmen gidip kendine yeni bir hayat kurdu. Gerçekten çok güzel bir karakter yaratmış yazar bence. 

Başak Kızıltan'ın kitaplarında gördüğümüz şarkılarla anlatım bu kitabında da var. Bu benim hoşuma gidiyor. Fakat bu kitabın sonu biraz havada kalıyor. Tabi ki yazar bu yüzden bunun ikincisi Aksiseda'yı yazdı. Buselik uzun bir süredir kitaplığımda olmasına rağmen sırf Aksiseda'nın çıkmasını beklediğim için okumamıştım. İyi ki öyle yapmışım.

Buselik, güçlü bir kadının hayatta ne yaşarsa yaşasın ayakta kalabilmesini anlatan güzel bir kitap.Ben yazarın Tesadüfen Aşk kitabını bundan önce okumasaydım bu kitaba daha yüksek puan verirdim belki ama onun Buselik'ten daha başarılı bir kitap olduğunu düşünüyorum.


Puanım :   3,5/ 4,0



Bence hala okumadıysanız ve romantik tarzdan hoşlanıyorsanız yazarın kalemine bir şans verin. Bence okunması gereken bir yazar kendisi.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder