4 Ocak 2015 Pazar

Aksiseda-Başak Kızıltan (Kitap Yorumu)


Kitap Adı: Aksiseda
Yazar Adı: Başak Kızıltan
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Postiga Yayınları


Sevgiye aç iki yaralı yürek Buse ve Berke'den sonra Buse'nin en yakın arkadaşı Seda'nın hikâyesini okumaya hazır mısınız?

Buselik adlı ilk romanıyla okurlarını samimi kahramanlarıyla tanıştıran Başak Kızıltan, hiç bitmesin denecek bir romanla daha bizi baş başa bırakıyor. Seda kendisini aşka teslim edecek kadar güçlü bulmazken onun gerçek aşkı olmayı kim hak edecek dersiniz? Peki Yankı, Seda'nın kendi yüreğine bile dinletemediği sesini dünyalara duyurabilecek mi? Geçmişin acı dolu yükünü geleceğin mutluluk umuduna yüklemekten yorgun yüreklerin aşkını okumaya hazır olun. Buse ve Berke'yle Buselik'te hissettiğiniz heyecan, Aksiseda'da Seda ve Yankı'yla artacak. 

"Seda, ben öyle aşk meşk sözleri söyleyebilen bir adam değilim. Dümdüz biriyim. Beni tanıdın, aksi, sert, düz, patavatsız bir adamım. Hani odun diyorsun ya bana, öyle işte. Hep böyleydim, önceden de, şimdi de. Sana kalbimi açtım ben, en kanayan yaramı anlattım. Senin bu yaramı iyileştirmeni, bizi iyileştirmeni bekliyorum Seda. Asıl sen kanatma yaramı. Eğer ben şu zamana kadar sana olan hislerimi belli edemediysem, tamam eşeklik bendedir, ama sen de anla beni lütfen."




Buselik'i okumadan Aksiseda'yı okumamanızı tavsiye ediyorum. 
Buselik Yorumum İçin:  Tıklayınız.





Buselik'in sonu çok havada kalmıştı. Buselik yorumumda belirtmiştim zaten. Yazar da ikinci bir kitapla Buse ve Berke çiftinin havada kalan ilişkilerini ve önceki kitapta en son Ahmet ile bir ilişki yaşarken bıraktığımız Seda'yı ele alıyor.

*Spoiler İçerir

Buselik'in sonu Berke ve Buse'nin birbirleriyle yeni ilişkiye yelken açmaları ile bitmişti. Fakat bu ilişkide neler yaşayacakları veya nereye gidecekleri belli değildi. Bu kitapta yazar ilişkilerinin nereye gideceğini bize gayet güzel anlatmış :)

Berke ve Buse bu kitabın bir çifti , diğer çifti ise Yankı ve Seda. Öncelikle Berke ve Buse çiftinden başlayayım. Berke ve Buse birbirlerine aşık bir çift, fakat ilişkilerinin aşama aşama ilerlemesi gerekiyor. Çünkü Buse'nin kendince güvensizlikleri var, okurken insan hak vermiyor değil tabi ki. Sonuçta başından geçen evliliğinde oldukça sorun yaşamıştı. Berke ise bu güvensizlikleri yok etmeye çalışıyor bir bir ve aile kurmak istiyor Buse'yle. Buse ise yine evliliğinde benzer sorunları yaşayacağından korktuğundan biraz pasif davranıyor bu konuda. 

Berke'nin sabrına ve Buse'ye olan güzel aşkına hayran olmamak elde değil bence. Buse'nin ne kadar yarası varsa sarmaya çalıştı. Kendi yaralarını da Buse'nin sarmasını sağladı. Buse'ye bir erkeğin sevdiğinde nasıl olduğunu tekrar baştan öğretti diyebilirim. O Saner de derdine yansın, beter olsun
 (-_-). Ne bileyim Berke çok tatlıydı işte fakat benim bu kitaptaki adamım Berke değil Yankı oldu. 

*Spoiler Bitimi

Seda Ahmet'le 3 senelik birlikteliğinde birşeylerin eksik olduğunu fark ederek ilişkisini bitirip Karaburun'a yerleşme kararı alıyor. Tabi ki böyle pat diye olmuyor bu ama onu kitabı okuyunca öğrenirsiniz. Yankı , Seda'yı Karaburun'a gönderen doktorun abisi. Yankı ve Seda arkadaş oluyorlar fakat Yankı'nın neden kendini Karaburun'a kapattığını Seda bilmiyor. Bir süre de öğrenemiyor. 

Yankı, kelimenin tam anlamıyla odun diyebilirim. Ama sevimli bir odundu bence bilmiyorum ben bu kitapta Yankı'ya, karakterine resmen hayran oldum. Sevdi mi tam sevenlerden Yankı ve bunu kitapta okurken ta içinizde hissediyorsunuz bence. Arada derdi ne bu adamın niye iki ileri bir geri diyebilirsiniz ama bunu okudukça anlıyorsunuz. Çoğu zaman  da öküzcük gibi görünebilir gözümüze ama bu tatlı olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Harbi adam bir kere Yankı, çok konuşmasını sevmeyen az ve öz konuşan biri. Yazar bu kitapta çok farklı iki erkek karakteri işlemiş bence. Berke ve Yankı ikisi de çok güzel seviyorlar ama tarzları acayip farklı.

Seda'nın yaptığı şeyi ben yapabilir miydim bilmiyorum açıkçası. 3 yıllık oturmuş bir ilişkiyi bitirmek, İzmir'den onun küçücük bir ilçesine taşınıp hayatını baştan sona değiştirmek bunlar oldukça cesaret gerektiren şeyler bence. Seda da güzel seviyor onun aşkını okumak da bana çok zevk verdi. Yankı için az emek etmedi sonuçta Seda :)

O Ahmet ne pislik bir herifmiş be. Başta dedim Seda'ya öfkelenmekte haklı olduğu noktalar var ama adam o andan itibaren resmen ergen gibi tavırlara girdi. Hele Seda ile en son karşılaşmalarındaki tavırları çok iticiydi. Saner bu kitapta bir olgunlaşma sürecine girmiş resmen bunu da gördük ya artık ölsek de gam yemeyiz heralde :P

Yazarın bu kitabı bana diğer iki kitabından daha güzel geldi. Sanırım yazarın her çıkardığı kitap öncekinden daha iyi oluyor. Gelelim bu kitapta en beğenmedim şeye; YAZIM HATALARI!!  Şimdi böyle büyük yazınca bağırmış gibi oldum biraz ama artık Postiga Yayınları'nın bu konuda birşeyler yapması gerekmez mi? Neredeyse çıkan her kitapta bu sorunlar var gına geldi artık. Kitap çıkarıyorsun azıcık özen be kardeşim. Yazara da yazık ediyorsun. Aksiseda'da diğer kitaplara nazaran daha az yazım yanlışı vardı ama olmasın bence kitabın güzelliğini törpülemesin. Böyle olunca benim canım sıkılıyor kitaptan soğuyorum. Olmasın böyle birşey kitaptaki yazım yanlışları kitabın,hikayenin önüne geçmesin. Daha dikkatli olunsun artık.



Puanım: 4.0/5.0







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder