12 Mayıs 2015 Salı

Dizi Tavsiyesi



Bir defa da bir şey yorumlamak yerine size en sevdiğim dizilerden toplama bir tavsiye yazısı yazmak istedim :) Belki çoğunuz bu dizileri izlemişsinizdir belki bazılarınız izlesem mi kararsızlığındadır. Ben yazayım bir ihtimal sizler için faydalı bir yazı olur (:





    Friends (1994-2004)




Muhtemelen Friends'i hepiniz duymuşsunuzdur ve birçoğunuz izlemişsinizdir ama ben yine de onu buraya yazmasaydım çok büyük ayıp ederdim. Friends benim için diziden çok bir bağımlılıktı diyebilirim. Bir günde iki,üç sezonu hiç sıkıntı duymadan bitirebileceğiniz bir dizidir kendisi. 6 tane yakın arkadaşın hayatlarını anlatır diyelim kısaca ama bu öyle bir arkadaş grubu ki mutluluk,hüzün,aşk herşeyi içinde bulabilirsiniz. Tek bir bölümünde bile gülmediğim olmadı, ne zaman canım sıkkınsa açar izlerim. Diziye başlamak için tereddütleriniz varsa atın onları ve hemen başlayın bence, keyifli seyirler.


    Leyla ile Mecnun (2011-2013)



IMDb'de bile en iyi diziler arasında olan bir Türk dizisi Leyla ile Mecnun. Bir dizi absürd komedi olup insanları nasıl bu kadar etkileyebilir sorusunun cevabıdır Leyla ile Mecnun bence. Oyuncularının olağanüstü başarılı olması, senaristi Burak Aksak'ın uçsuz bucaksız bir hayal gücüne sahip olması bunun en büyük nedeni muhtemelen. Her sezonda değişik Leyla gelmesinin diziye en ufak olumsuzlukla yansımaması da bu yüzden. Ne diyelim Leyla ile Mecnun yayından kaldırıldı ama biz onu hala özlüyoruz, izlemediyseniz mutlaka izleyin bence bağımlısı olacaksınız.



  House M.D. (2004-2012)



Hugh Laurie'nin olağanüstü oyunculuğu ile hayat verdiği nefret edilesi,antipatik,dahi bir anti kahraman olan Gregory House her bölümde yaptığı pisliklerin yanında bir taraftan da bulunması zor hastalıkları bularak hayat kurtarıyor. Daha doğrusu kurtarıyordu, mükemmel bir son ile ekranlara veda etti House fakat bizim hafızamızdan asla silinmeyecek. Mükemmel oyunculuğu için Hugh Laurie'ye koca bir alkış :))



  Cold Case (2003-2010)



Polisiye diziler arasında en sevdiğim olan Cold Case, adı üstünde geçmişte çözülememiş dosyaları tekrar açarak onları çözmeye çalışan bir birimi anlatıyor. Söylenebilecek çok şey yok polisiye dizi sevenlerin mutlaka izlemesi gerektiğini düşünüyorum.



   Chuck (2007-2012)



Her ne kadar finali ile beni ve sevenlerini üzse de ( kötü bittiği şeklinde yorumlamayın sadece yayından kaldırıldı acil bir final yapıldı gibi düşünün) izlediğim en eğlenceli dizilerden bir tanesiydi Chuck. Şapşal ama zeki Chuck'un kafasına Intersect yerleştirip onu ajana çevirirseniz ne olur ? :) İşte bu komik ama aksiyonlu dizi olur , bence izleyin :)



  The Golden Girls (1985-1992)


4 tane emekli bayanın Miami'ye yerleşmesini ve ardından yaşadıklarını anlatan Altın Kızlar bence döneminin en sevimli dizilerindenmiş. Hala kendini izlettiğine göre de oldukça başarılı diyebileceğimiz bir komedi dizisidir kendisi efenim :) Bence izleyin pişman olmayacaksınız.



It's Always Sunny in Philadelphia (2005-  ..   )


İrlanda barı işleten bir arkadaş grubunun hikayesini anlatan bir absürd komedi dizisi olan It's Always Sunny in Philadelphia, beni oldukça güldüren bir dizi. Boş vakit buldukça açıp bir kaç bölüm izleyip gülebilirsiniz. Usta oyuncu Danny DeVito'nun da oyuncu kadrosunda olması bir artı tabi ki :)



  Mad Men (2007-  .. )



Reklam şirketi olan Sterling Cooper'da yönetici olan Don Draper'ın hayatını daha doğrusu hayatındaki ve etrafındaki insanlardaki çarpıklıkları anlatan bir dönem dizisi Mad Men. Çok sayıda Emmy ve Golden Globe ödülü bulunan Mad Men'i ilk sezonlarında hiç kaçırmadan izlerken sonrasında beni sıktığı doğrudur fakat yine de bir çok dizinin aksine izlenmeye değer bir dizidir. Bu tür ağır konuları olan dizilerden hoşlanıyorsanız tam size göre, izleyin :)



Şimdi diyeceksiniz o herkesin bayıldığı Game of Thrones'lar , Breaking Bad'ler nerede ? Size diyorum ki bunları zaten biliyorsunuz :) O yüzden bunları tavsiye etmiyorum bile. Aşağıya IMDb'nin en iyi diziler listesini bırakıyorum siz oradan bakarsınız zaten ;) Bu yazıyı sonuna kadar okuyup da fikirlerime itimat eden kişilere de teşekkürler ;) 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder