28 Mayıs 2015 Perşembe

Selvi Atıcı- Sen (Kitap Yorumu)






Kitap Adı : Sen

Yazarın Adı : Selvi Atıcı


Sayfa Sayısı : 416


Yayınevi : Müptela Yayınları 







Kardeşinin intikamını almak için çıktığın yolda aşkla karşılaşırsan…


Hiçbir şey göründüğü gibi değildir, bilirsiniz. Üstelik bahsi geçen bir kadın ise, asla! Dövüş sanatları uzmanı olan Süheyla, kardeşinin intikamını almak için çıktığı yolculukta kalbini tam bir baş belasına kaptırdı. Ruhu intikam ateşiyle yanıp tutuşurken kalbi aşk ateşiyle kavruldu…

Süheyla’nın adı, ‘iyi huylu, sakin’ anlamına gelir ancak aldanmayın, yol boyunca elinde muştasıyla aşk ve intikam duygularıyla örülmüş ince bir ip üzerinde ustalıkla yürüyecek gerçek bir kahramandır aslında. O zeki, yumrukları kadar dili de sert bir kadındır. Romanda Demir’le de tanışacaksınız. Aşkın muhatabıdır kendisi. Süheyla’nın intikam mücadelesinde en büyük yardımcısı olacaktır.







Selvi Atıcı, benim favori yazarlarımdan bu yüzden de okumaya başlamadan beni hayal kırıklığına uğratmayacağını zaten biliyordum. Ayrıca Sen'i yayınlanırken de okumuştum zaten fakat kitabı alınca okumadığım bölümleri değil başından itibaren her bölümü bütün olarak okumak istedim. Ne yazık ki bu aralar kitap okumaya çok vakit ayıramadığım için Sen'i okumam 1 haftayı buldu. Metrobüs, metro köşelerinde ne kadar okunursa artık. :D Dün gece en son uykusuz kalsan da bitecek bu kitap diyerek kendime gazı verdim ve kitabı bitirdim. 

Kitap Süheyla'nın kardeşi Umur'u ölü bulması ile başlıyor, her şey Umur'un intihar ettiğini gösterirken Süheyla buna inanmıyor ve bu işi deşelemeye başlıyor. Eline bir takım bilgiler geçtikçe kardeşinin ölümünün intihar olmadığına emin oluyor ve araştırmak için İstanbul'a gidiyor. İstanbul'da annesinin eski bir arkadaşı -aynı zamanda sevgilisi- olan Timuçin Bey'in moda evinde hem masraflarını çıkarmak hem de bilgi toplamak amacı ile çalışmaya başlıyor ve burada hikayemizin esas oğlanı Demir ile tanışıyor fakat nasıl tanıştıklarını falan söylemeyeceğim çünkü kesinlikle okunması gereken yerlerden. :D Sonrasında Demir Süheyla'ya kardeşinin katillerini bulması için yardım etmeye başlıyor ve hikayemiz ilerliyor.

Karakterlerimiz Süheyla ve Demir için zıtlıkların uyumu diyeceğim ama değil. :D Daha çok 'Birbirine bu kadar zıt karakterleri olan iki insanı bir yazar nasıl bu kadar güzel bir çifte dönüştürebilir? ' bunu diyebilirim. Öyle güzel, romantik bir aşk değil onların yaşadığı. Ama duygu yoğunluklarını öyle hissediyorsunuz ki kitapta ve Demir & Süheyla aşkının içinde kaybolmamanız imkansız. Süheyla, nefret edilesi derecede gerçekçi, acımasız ama aynı zamanda duygularını yoğun yaşayan bir karakter. Demir ise zamanında yaşadığı bir olay yüzünden suçluluk duygusu içinde boğulmuş ve kendini aşka kapatmış bir karakter. Süheyla ve Demir'in diyalogları o kadar güzeldi ki bir çok diyalogu üçer beşer defa okudum her seferinde de kahkaha attım. Özellikle Demir'in '....sin/sın kadın!' şeklindeki lafları beni benden aldı. 

Selvi Atıcı'nın okuduğum her kitabında kalemine tekrar tekrar aşık oluyorum. Yarattığı erkek karakterlere de ayrı bir hastayım ama Demir benim gönlümde çok başka yere kondu. Süheyla ise eşi benzeri olmayan bir kadın karakter. Kadın nasıl geldiyse öyle gitti kitap boyunca. Kurgu deseniz on numaraydı. Aksiyon, aşk, komedi ne ararsanız 416 sayfaya sığmış resmen. En ufak bir kuşkunuz varsa okusam mı falan diye düşünüyorsanız hiç düşünmeyin koşun hemen alın. 

Selvi Atıcı'nın her hikayesini kitap olarak elimde tutup okumak istiyorum ama benim favorim Pinokyo'nun Rüyası umarım çok çok yakında onu da elime alıp okumak sonra da burada bayıla bayıla okuduğumu söylemek nasip olur. 


Puanım: 5,0/5,0 (*)





Demir gülerek yüzüne eğildi. Dudaklarından hızlı bir öpücük çaldı. Ardından dayanamayıp, alt dudağını ısırıp çekiştirdi. Dişlerinin arasından çektiği sert nefesten sonra, 'Şu tombul şeyi senden daha fazla özlemişim!' diye fısıldadı. 'Yemin ediyorum; bir gün onu yiyeceğim!' "



-Not: Bu arada kitap ile daha detaylı bilgiler, alıntılar,karakter söyleşileri için Renkli Kalemler Blog Tur'un yaptığı Sen turuna bir göz gezdirin derim.:)




Sen



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder