12 Nisan 2016 Salı

Kupa Altılısı - L.H. Cosway ( Kitap Yorumu)






Kitap Adı : Kupa Altılısı

Yazarın Adı : L.H. Cosway

Sayfa Sayısı : 416

Yayınevi : Yabancı Yayınları

Ait Olduğu Seri : Hearts #1

Puan : 4,0-4,5/ 5,0




Öne çıkın ve Jay Fields'la tanışın. İllüzyonist. Mentalist. Hilebaz. Ben üçgenler halinde düşünürüm, siz düz çizgiler halinde. Ben masayı gösteririm ve sizi bunun bir sandalye olduğuna ikna ederim. Göz yanılsaması, el çabukluğu, hedef şaşırtma. Ben kandırırım ve dolandırırım. Ama en önemlisi, iyi bir gösteri sergilerim. Bütün dünya benim birini öldürdüğümü düşünüyor ama yanılıyorlar. Sabredin. Hepsi planın bir parçası. İstediğim şey intikam. Kendim için, onun için. Altımız için. O beni hatırlamaz ama her şeyin sebebi o. Bütün bunların sonundaki ödül. İrademe sahip olabilirsem tabii. Belki de ufak bir kaçamak yaparım, ufacık. Haydi, bir kart seçin. İçeri gelin ve şovu izleyin. Ellerime bakın. O kadar dikkatli bakarsınız ki görmeye odaklanmışken gerçekleşen şeyleri fark edemezsiniz. Dünyanızı orada, sahne ışıkları altında yıkacağım. Müdahale etmek için çok geç olana dek beni fark etmeyeceksiniz bile. Tek bir kalbim var ve büyük planımı başarıyla tamamladıktan sonra kalbimi ona teslim edeceğim. Arkanıza yaslanıp rahatlayın ve onun, hikâyemizi anlatmasına izin verin. Olağanüstü bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz.







Herkese merhaba, biliyorum blogla ilgilenmeyeli çok uzun süre oldu ama maalesef hiç vakit bulamadım. :( Bu uzun aradan sonra yorum yapmak için Kupa Altılısı'nı seçtim. Kitabı gerçekten çok sevdim ama 5 puan vermemi engelleyen şeyler vardı o yüzden daha çok 4-4,5 arası seyreden bir kitaptı benim için. 

Önce hikayeden bahsedeyim biraz. Jay, ünlü bir ilizyonisttir ve bir gün yaptığı bir numaradan sonra ölen bir adam yüzünden gazetede kendisi hakkında karalayıcı bir yazı yazılır. Jay de gazeteyi dava etme kararı alır ve bu işi yapabileceğine inandığı bir hukuk bürosuna başvurur. Buraya kadar sanki olaylar Jay tarafından anlatılıyormuş gibi yazdım ama biz bunları Mathilda'nın anlatımından okuyoruz. Zaten arka kapakta yazıyor:  "Arkanıza yaslanıp rahatlayın ve onun, hikâyemizi anlatmasına izin verin. " diye. Mathilda Jay'in başvurduğu hukuk bürosunda sekreter, aynı zamanda Jay'in avukatı olmasını istediği kişinin kızı. Şans bu ya Mathilda ve babasının evinde bir oda boş ve Mathilda'nın babası orayı kiraya vermek istiyor ve Jay'in de kalacak bir yere ihtiyacı var. Tahmin ettiğiniz üzere Jay o odaya taşınıyor ve sonrasında olaylar başlıyor. 


"Jay koltukta bana dönüp saçımı kulağımın arkasına attı. Bana yoğun bir bakışla, gözlerinde anlayamadığım duygularla bakıyordu. "Göt heriflerin sana öyle bir laf etmesini yanlarına kar bırakmam. Asla. Sen böyle boklara fazla iyisin." 

Sözleriyle titredim. İtiraf edemiyordum ama bir yanım, beni çok az tanımasına rağmen bana, böyle hürmet duymasını çok seviyordu. Acaba o da bana benim ona karşı duyduğum hisler gibi bir şeyler hissediyor muydu? Ufak bir çekim? Elimi alıp avucunun içinde tuttu ve parmaklarımız kenetlendi. Başparmağı bileğimin iç kısmındaki damarları okşarken ten tene oluşumuzun şahane hissinin tadını çıkararak camdan dışarıyı seyrettim."

Bana göre kitabın eksi tarafları : 

1. Çeviri: Çok fazla Türkçeleştirme yapılmıştı kelimelerde ve söz öbeklerinde. Üzgünüm ama bu rahatsız edici oluyor bir zaman sonra. Kitabın havasını öldürüyor bana kalırsa. Bu kadar fazla Türkçeleştirme yapılmamalı bence. 




Bunların yanında bir de "lacileri çekmek" vardı da onu bulamadım :D

2. Jay Tarafı : Hikayenin Jay tarafını hiç görmüyoruz. Tamam belki kitap böyle diyeceksiniz ama belirli yerlerde gizemi arttırmak için Jay'den kısa da olsa kesitler olsun isterdim. Gizem eksik verilmiş gibi geliyor bana. 

Ama asıl puanı kırma sebebim çeviriydi onu da söyleyeyim.



Bana göre artı tarafları :

1. Kitaptaki Çift: Mathilda ve Jay bence çok tatlılardı. Jay'in edepsiz yapısı ve Mathilda'nın içine kapanık yapısı güzel bir tezatlık yakalamıştı. Aralarındaki elektrik okurken bariz hissediliyordu. 

2. Jay'in Mesleği : İlizyonist çok fazla karakter okumuyoruz böyle romantik kitaplarda. CEO ve Rock yıldızı çok fazla ama İlizyonist zor bulunan bir tür. :D Zaten ilizyonistlere çok ilgim vardır o yüzden bu kitapta böyle bir meslek seçimi çok farklı ve güzel geldi.

3. Kapak : Kapak harika değil mi sizce de? :D Kesinlikle son zamanlarda okuduğu kitaplar arasında en iyi kapaklardan biri.

4. Akıcılık: Kitap sizi içine çekiyor ve alıp götürüyor. Bu konuda hiç sıkıntısı yok kitabın. 


Özetle kitabı bir kaç detay hariç çok sevdiğimi söyleyebilirim. Serinin devamını da büyük bir merakla bekliyorum. Tavsiye eder misin diye soranlara kesin olarak tavsiye ettiğimi belirteyim ve yorumuma son noktayı koyayım. Bir sonraki yazı da görüşmek üzere. <3 :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder