12 Haziran 2016 Pazar

Asude - Daima Aşk Kazanır (Kitap Yorumu)









Kitap Adı: Daima Aşk Kazanır

Yazarın Adı:  ASUDE

Yayınevi:  Ephesus Yayınları

Sayfa Sayısı: 544

Benim Puanım: 3,0 / 5,0







Her kaçış bir esarettir aşkta… Ve her esaret bir galibiyettir aslında…

Tekin Soyönder, kuralları yalnızca kendisinin koyduğu tehlike dolu yaşamında güçlü ve yenilmez bir iş adamıydı. Bütün dünyayı korkuttuğu halde Rüya'yı durmaksızın kendine çekiyordu. Bu baş belası kızdan kurtulmaya, çatık kaşları ve yakıcı öfkesiyle onu kendinden uzak tutmaya çalıştı ancak hayat onlar için çoktan bir rol belirlemişti...

Rüya, sınırları babasının çizdiği bunaltıcı hayatında ilk kez bir maceraya atılmak istedi. Bu macera ailesini iflasa sürükleyen adamdan intikam almayı amaçlıyordu. Henüz işin başındayken tatsız bir tanışma yaşadığı Tekin Soyönder'e toslayınca, kaçıp gitmek yerine onunla inatlaşmayı seçti.

Sarpa saran acemi bir plan, hem Rüya'nın hem de Tekin'in hayatını karıştıracak, yeniden bir araya gelmeleri kaçınılmaz olacaktı. Çünkü macera yanlış başlamış olsa da, bu iki zıt insanı birbirine bağlayan bir doğruyla son bulacaktı.
 







Herkese merhaba, bu sefer arayı açmadan girdiğim bu yorum için kendimle gurur duyduğumu belirtmeliyim. Asude’nin son kitabı Daima Aşk Kazanır konusunda oldukça karmaşık hislerim olduğunu söylemeliyim. Sebebini yorumu okurken anlayacaksınız:D


Kısacık bir şekilde konuyu özetleyeyim.


Tekin Soyönder başarılı ve gizemli bir iş adamıdır. Bu adamın otelleri vardır ve bir gün bir oteline amatör bir ressam olan Rüya ayak basar. Rüya, ailesinin iflasından sorumlu adamdan intikam almak için kuzeniyle bir plan kurmuş ve bu yüzden o otele gelmiştir. Rüya ve Tekin’in tanışmaları bir tartışma sayesinde olur. Sonrasında tekrar tartışırlar ve tekrar tartışırlar fakat bu son tartışmaları bambaşka şeylere yol açar.



"İçimdeki üzüntüyü savuşturup yeniden konuştum. "Ev nerede? Eğer bir de iş bulabilirsem sana borcumu ödeyebilirim." 


"Güvenilir bir yerde. Ayrıca senden para isteyen yok!"


"Sadece git diyorsun yani?" Sözlerim onu kızdırdı. Şimdiye kadar sakin görünen ifadesi gerilmişti. 


"Doğru bildin. Tek istediğim bu." "


Bir miktar spoiler vereceğim fakat burada değil Goodreads yorumumda. O yüzden spoiler seviyorsanız oraya bakabilirsiniz.

Beni bilirsiniz, Asude’nin kalemini sevdiğimi söylerdim hep. Pabucumun Ajanı ve Beni Sev Diye’yi ne kadar sevdiğimi zaman buraya girdiğim yorumlarıyla belirtmiştim.

Pabucumun Ajanı 2 Yorumu için buraya tıklayın.

Beni Sev Diye yorumu için buraya tıklayın.

Sorun şu ki; bu kitap için hislerim pek de olumlu değil. Asude’nin artık kalemini tekrar ettiğini düşünüyorum. Çünkü her kitabında adamın kıza eziyetlerini ve sonrasında kızdan bir özür dilemesini kızın da hemencecik affetmesini okuyoruz. Bu kitaba kadar bu beni rahatsız etmiyordu ama bu kitapta gerçekten rahatsız etti bu durum beni. Çünkü Tekin bana göre çok ayıp etti Rüya’ya ve bu hatayı 2 defa yaptı. Rüya ise ona kızgın olmasına rağmen hemen affetti. İşte bunu okuduktan sonra çok sinirlerim bozuldu arkadaşlar. O an özel bir durum oldu da affetti gibi bir düşünceyi de kendi tarafımdan kabul etmiyorum bana göre Tekin pişmanlığı dibine kadar yaşamalıydı bu kadar kolay olmamalıydı bir şeyler.

Eleştireceğim bir diğer nokta ise; kitapta Tekin tarafı yok gibi bir şey. Olaylar %90 Rüya taraflı. Tekin’in hisleri, duygu – durum değişiklikleri, vs. bunları okuyamıyoruz. Sadece Rüya’ya davranışlarından ve diyaloglarından anlayabiliyoruz. Bu da Tekin’i çözemememize ve ona yabancı kalmamıza sebep oluyor. Ben okurken Tekin’i bu yüzden benimseyemedim. 



"“Seni mutlu etmek varken, mutsuz etmeyi asla düşünmem! Senin gülüşünü görmek istiyorum, gözyaşlarını değil!”"




Asude’nin kitaplarında bir yan çift olur, okuyanlar bilir bunu. Bu güne kadar yan çiftlerini hep çok sevdim yazarın, özellikle de Beni Sev Diye’de. Fakat bunda yan çift o kadar es geçilmişti ki tadını bile çıkaramadım. Hâlbuki azıcık üstüne düşülse çok güzel bir hikâye çıkardı onlarda. Sonu bile aceleye gelmişti. Aynı şekilde onların da hislerinin gelişiminden hiçbir şey anlayamadım.

O kadar eksik geldi ki kitap bana anlatamam size. Hayal kırıklığı yarattı bende. Az daha uzun olsaymış ama Tekin tarafı daha çok olsaymış keşke. Çok havada kaldı benim için o kısımlar.
Güzel diyaloglar vardı, hatta bazılarına metroda durup dururken kahkaha attığım oldu. Bir de çok sevdiğim bir karakter vardı kitapta fakat spoiler olmasın diye söylemeyeceğim kim olduğunu. :D

Kitabın kapağının içini yansıtmadığı düşüncesindeyim. Nerede Pabucumun Ajanı serisinin efsane kapakları nerede bu kapak…

Ortalama bir kitap olarak kafamda kalacak bu kitap maalesef. Bir Pabucumun Ajanı’nda aldığım keyfi alamadım çünkü. Yazar kitabın sonuna sonraki kitabından da küçük bir parça koymuş. Merak ettirmedi değil. :D Bakalım o nasıl olacak göreceğiz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder