17 Mart 2015 Salı

Yeni Bir Başlangıç- Kim Karr (Kitap Yorumu)





Kitap Adı : Yeni Bir Başlangıç

Yazarın Adı : Kim Karr

Sayfa Sayısı : 384

Yayınevi : Yabancı Yayınları

Serisi: Connections (#1)






Ya “Hayatta bir kez” olabilecek bir şey için ikinci bir şansınız varsa?
Trajediyle dolu geçmişi Dahlia London’ın ruhunu tamamen parçalamıştı. Mutlu son onun için bir hayalden bile uzaktı. Ama ya yeni bir başlangıç şansı olsaydı?

Wilde Ones’ın solisti River Wilde, Dahlia’nın hayatına yeniden girdiğinde, ilişkilerini ateşleyen güç, geçmişte engel olunan duyguların da etkisiyle fazlasıyla yoğundu.

Dahlia, geçmişin izleri ve yeni hayatı arasında bocalarken hissettiği acı yavaş yavaş hafifliyordu ama suçluluk duygusundan kurtulamıyordu. River, onun kurtarıcısı olmak istiyor, onu yeniden hayata döndüren adam olmak için her şeyi yapıyordu. Ama peşlerini hiç bırakmayan bir geçmişle, kendilerine yeni bir gelecek kurabilecekler miydi?








Daha önce yazmıştım, Yeni Bir Başlangıç yorumu gelecek diye. Sonunda, üşengeçliğimden kurtulup bir yorum yazayım dedim. Adı üstünde yeni bir başlangıcı anlatıyor kitap.

Dahlia çocukluk arkadaşı, sevgilisi , nişanlısı Ben'i gözlerinin önünde olan bir olayda kaybeder ve hayata yıllar önce çok etkilendiği River'ın karşısına çıkması ile tekrar tutunur kitabımızın özeti bu. Spoiler istemeyenler için şöyle bir genel bir yorum yapayım sonrasında biraz içeriğine gireceğim.

Genel olarak fena olmayan bir kitaptı fakat başlardaki güzel temposunu bence sonrasında devam ettirememiş yazar. Kitabın yarısında ay bitsin artık demeye başladım. River'ı çok sevdim bunu net bir şekilde belirtebilirim. Dahlia da eh işte iyiydi diyebilirim. Aralarındaki kimya güzeldi, tekrar karşılaşma hikayelerini seviyorum zaten. Bana biraz P.S. I Love You' nun bazı yerlerini hatırlattı okurken ama şu yönden Dahlia da sevdiği adamı kaybetti aynı Holly gibi , onun gibi depresyondaydı fakat çevresinden çok destek gördü vs. Belki de okuyanların çoğu benim gibi düşünmeyecektir ben de esinlendi veya ona benzer yazmış demiyorum sadece okurken ben öyle hissettim, aklıma o geldi.

*spoiler*

Baştan itibaren Ben'i hiç sevemedim. Hatta keşke Dahlia  ayrılsaydı diye düşündüm hiç ısınamadım Ben'e. Ben ve Dahlia çocukluklarından beri arkadaşlar, sonrasında sevgili en son da nişanlı olmuşlar. Birlikte yaşıyorlar. Bir gece bir davete giderlerken Ben öldürülüyor. Dahlia'nın kendini toparlaması yaklaşık iki yılı buluyor.

Dahlia, üniversitede okurken bir gece bara gittiğinde orada bir grubun solistliğini yapan River ile karşılaşır ve ikili ilk anda birbirlerinden acayip etkilenirler. Fakat Dahlia'nın sevgilisi vardır ve o yüzden o gece bardan ayrılır. Yıllar sonra Ben öldüğünde bir şekilde kader onları bir araya getirir. İlk andaki kimya hala ortadadır ve bir ilişkiye başlarlar.

Tam herşey güzel gidiyor derken, öyle bir son vardı kiiiii :D Ben'in (baştan beri sevmemekte sonuna kadar haklıymışım) yaşadığı ortaya çıkıyor , çünkü son bölüm Ben'in günlüğü.

Size şu kadarını söyleyeyim ; ikinci kitapta Ben ile ilgili çok şey öğreneceğiz. Ben 2.kitapta Ben'e daha da beter uyuz oldum hatta tiksindim, pis herif. Belki onun Türkçesi çıkınca ona da bir yorum yazarım.

*spoiler bitimi*


Serinin ikinci kitabında yine River ve Dahlia var , üçüncü kitapta River'ın kardeşi Xander ve sonraki kitapta da biri var işte :D:D Linklerini bırakacağım aşağıya bir bakayım sonraki kitapların konuları neymiş dersiniz diye ama 4. kitabın kahramanları size ağır spoiler olacak Yeni Bir Başlangıç'ı okumadıysanız ya da okuyorsanız. Ona göre bakın yani :D

İkinci kitabı da okudum ve dördüncü kitabın da çoğunu okudum diyebilirim. Bence bu kitabı okuyup beğendiyseniz ikinci kitabı daha çok seversiniz diye düşünüyorum.Karakterlerimizin zaman zaman gereksizce  kavga ettikleri bir kitaptı, ikinci kitapta aşkları farklı sınavlardan geçiyor ama sizi tatmin edecek bir kitap olacağını söyleyebilirim.  Bana göre Yeni Bir Başlangıç tam anlamıyla boş vakit kitabıydı ne iyi ne kötü yani. Sonu belirsiz biten, ikinci kitap hemen çıksın da ne olacakmış görelim denilen bir kitaptı o yüzden siz de benim gibi bu tür sonlara tahammül edemiyorsanız ya ikinci kitabı çıkana kadar bekleyin ya da benim gibi Ingilizce e-book okuyup gözleri yorun sizin seçiminiz :))



Puanım : 3,0/5,0







  1. Torn(Connections #2)
  2. Mended(Connections #3)
  3. Frayed (Connections #4)






Connected (Connections, #1)






2 yorum:

  1. Kitap güzel ancak pdf ve epub olarak okumayı tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitabı ve dördüncü kitabı epub olarak okumuştum zaten yaklaşık 8 ay kadar önce o yüzden katılıyorum size :)

      Sil