7 Ekim 2015 Çarşamba

Ferdi Demir - Elena (KPiBT #1 - Kitap Yorumu)








Kitap Adı : Elena

Yazarın Adı : Ferdi Demir 

Sayfa Sayısı : 272

Yayınevi: Fenomen Kitaplar






Bilmiyorum halimden anlayan olur mu acaba? Çok seviyorum ama söyleyemiyorum. Yüzüne bakarken utanıyorum, gözlerimi kaçırıyorum gözlerinden. Ellerim titriyor, zor tutuyorum kendimi. Ah bir anlatabilsem derdimi! Haykırsam ona: "Aşkın esir etti kalbimi" O da beni sevdiğini söyler mi? Mutluluktan uçup, tutar mı ellerimi? Üzülsem mi sevinsem mi onu da bilmiyorum. Gözlerimi kapatsam bile onu görüyorum, onu unutmayı bile unutamıyorum. Şimdi nerede ne yapar bilmiyorum. Bildiğim tek şey onu çok seviyorum… 

Aşkın kaç türlü hali vardır diye hiç düşündünüz mü? Sizi hangi hallerde yakalar aşk, hangi halinde en güçsüz durumda olursunuz? En çok hangi hali yakışır gülüşümüze? Furkan aşkın "sabır" halindeydi. Furkan için bir o vardı bu dünyada âşık olunacak, değer verilecek, uğrunda bir ömür beklenecek. Bir o vardı başını yastığa her koyduğunda düşleyeceği, uğruna gözlerden düşeceği. Bir o vardı uyandığı her sabahta yanında olsun istediği… Bir o vardı bu dünyada her şeyiyle seveceği…

Ve artık Furkan'ın içindeki bu kocaman sevgiyi ona da göstermenin zamanı gelmişti. Tam bir yıldır bütün zamanını sevdiği kızın yolunda harcayıp, onunla ilgili her şeyi öğrenmişti. Madem bütün erkekler çok sıradan bir şekilde çıkmışlardı karşısına, Furkan ona olan aşkına yakışır bir yol bulmalıydı. 
Bakalım bu defa gerçek aşk galip gelecek miydi?







Merhaba,blog turumuzun ilk kitabı olan Elena'nın yorumu için günlerdir ne yazsam diye çok düşündüm ve sonuç uzun bir yorum olacak gibi :) 

Her zamanki gibi birazcık kitabın içeriğinden bahsedeyim, olabildiğince az ipucu vererek yapacağım bunu :)

Furkan özel bir üniversitede tam burslu hukuk okuyan başarılı bir genç. Bir gün okula giderken bir araba buna çamur sıçratıyor ve bu da arabanın sahibi bile konuşmak ve kızdığını belirtmek istiyor. O gün bunu yapamıyor fakat sonrasında kendisine çamur sıçratan arabanın sahibi ile karşılaşıyor. 
Arabanın sahibi güzeller güzeli kızıl bir kız . Furkan bu kızıl saçlı kıza görür görmez hayran kalıyor ve sonrasında bu duygunun aşka dönüştüğünü fark ediyor. Bu kıza açılmak istiyor ve olaylar buradan sonra gelişiyor. Kızımızın kimliğini kitabın ilerleyen kısımlarında biz de Furkan'la birlikte öğreniyoruz ama ben Elena diyeceğim :)




Kitabın benim için artıları ve eksileri vardı. Öncelikle eksilerinden bahsetmek istiyorum. Kitabın başlarında birazcık sıkıldığımı itiraf edeyim fakat sonrasında kitap açılıyor ve kendini rahat bir şekilde okutuyor. 

Benim için bir diğer olumsuz nokta kitapta çok gereksiz ayrıntı verilmesi oldu. Kitap Furkan'ın iç dünyasından anlatıldığı için o ne görüyorsa, düşünüyorsa bize de o aktarılıyordu ve bu da bazen gereksiz ayrıntı verilmesine sebep oluyordu. Bir de ben kapağı beğenmedim maalesef.

Olumlu taraflarından bahsedecek olursam yazarın toplumsal sıkıntılarımıza değinmiş olduğu yerler çok güzeldi. Bazı yerlerde çok güzel etkinliklerden bahsetti oralara da bayıldım hatta neden benim haberim olmamış bu tür şeylerden dedim :) Kitaptaki duygu aktarımı çok güzeldi. Furkan'ın aşkına inanmayacak insan yoktur okuyanlardan bence. Kitabın yaydığı pozitif bir enerji var bence depresif bir anlatımı yok. Okurken içimi sıkmadı ki bu benim için önemli. Komik tarafları da vardı. Özellikle Furkan ve Savaş'ın diyalogları :)  Yan karakterleri çok sevdim; Furkan'ın teyzesi, Savaş, vs.




Kitabın diğer asıl karakteri Elena ise başta şımarık, zengin züppe gibi bir hava uyandırsa da insanda aslında çok tatlı bir kız. Şükür ki kadın karakterlere sinir olduğumuz romanlardan değildi tam tersine kızımız tam bir romantik. Bu da kitabı daha da ilginç kılıyor çünkü oğlan romantik kız romantik olunca hikaye insanda mutluluk hissi uyandırıyor. 

Kitapta bizim de yaşadığımız çokça şeyi görebiliriz. Kalabalık otobüslerde yapılan korkunç yolculuklar, şehirler arası yollarda yanımızda oturan kişinin konuşmak istemesi bunlardan bazıları. İnsan kitabın karakterleri ile hemen bağ kurabiliyor çünkü bunların çoğu bizim de yaşadığımız şeyler. Mesela ben Furkan'ı kendime çok yakın buldum çünkü onun gibi ben de özel bir üniversitede burslu okudum, üniversite yaşamımda teyzemle yaşadım. Bunun sayesinde hemen başından itibaren Furkan'la bir bağ kurabildim. 

Furkan'ın aşkını açıklamak için bulduğu yol gerçekten çok güzeldi. Bir insan başka ne ister dedirtiyor gerçekten. Kitabın sonunun biraz kısa kaldığını düşünüyorum keşke bir kaç sayfa daha uzun olup bizi daha tatmin etseydi. 

Ben Furkan'ın aşkını ve yaşadıklarını okumaktan keyif aldım. Yazarın okuduğum ilk kitabı fakat yazarı bundan sonra takip edeceğim.  Genç bir adamın bir kıza olan sabır kokan aşkını okumak isterseniz Elena sizin için doğru kitap. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder