7 Aralık 2016 Çarşamba

İstanbul Kitap Fuarı (Tüyap) - 2016




Merhaba, uzun bir aradan sonra yeniden sizlerleyim diyerek TV sunucuları gibi bir giriş yapayım :D
Bloga yazı girmek son zamanlarda benim için ciddi bir lüks oldu. Artık eskisi gibi buradan kitap yorumu yapamasam da Instagram veya Goodreads hesabımdan okuduğum kitapların kısa kısa yorumlarına ulaşabilirsiniz.

Gelelim Tüyap hakkındaki fikirlerime ve izlenimlerime…



Ephesus: Artık fuarlarda indirimlerini sabitlediler diyebilirim. %30 indirimleri vardı fakat stantları güzel görünmesine rağmen son derece kullanışsız bir stanttı. Büyük görünen ama hareket alanı bırakmayan. Ephesus’tan aslında alacak kitaplarım olsa da fuarlarda onlardan alışveriş yapmamaya yeminliyim. Stant görevlileri konusunda çok sıkıntılarımız oldu çünkü zamanında.


YKY: Yine indirimi standart olanlardan. %25 civarı diye hatırlıyorum ama yanılıyor da olabilirim açıkçası. Harry Potter’ı alacaktım fakat internetten almak bana daha ucuza gelecekti bu yüzden vazgeçtim. Ayrıca Harry Potter ve Sırlar Odası’nın Resimli Özel Baskısı’nı görünce gözlerimden kalpler fışkırsa da fiyatını görünce paşa paşa uzaklaşmak zoruna kaldım. :D Ama YKY’nin standını gezmek her zaman bir keyif.


İş Bankası Kültür Yayınları: %25’di sanırım indirim oranları fakat genelde kendi kitabevlerinden de benzer indirimlerle alabildiğimiz için Tüyap’tan kitap alıp kendime yük etmek istemedim.



NTV: %50 gibi güzel bir indirimleri vardı. NTV’nin çizgi romanlarına mutlaka göz atmalısınız. Bende set olarak olduğu için ben almadım fakat kuzenime aldırttım. Ben de Başvuru Kitapları’ndan Dünya Tarihi’ni aldım. 




Novella, Novella Dinamik, Martı Yayınları: Her zamanki 5-10-15 TL olan fiyat politikaları kalp ben. :D Bir sürü kitap bırakmıştım bu yayınevlerine fuardan alırım diye. Hepsini olmasa da (birkaç tanesini sonra alırım diye bıraktım. Her fuarda beni mutlu eden yayınevlerinden Martı Yayın Grubu. J

  • Kalbimde Bahar Telaşı-Bella Andre (Novella)
  • Denizler Kadar Mavi-Bella Andre (Novella)
  • En Büyük Çılgınlığım-Irıs Johansen (Novella
  • Serbest Düşüş-Leah Reader (Novella Dinamik)
  • Katie Ashley-Her Nefesimde Sen Varsın (Novella)






Nemesis: Selvi Atıcı’nın Kalbim Sende Kalmış’ını alsam mı fuardan diye düşünüyordum ki bana 20 TL dedikleri için vazgeçtim. Eskiden yaptıkları o güzel indirimleri artık görmüyoruz maalesef. O yüzden alacağım bir sürü kitap olmasına rağmen alışveriş yapmadım kendilerinden. Hepsini internete bıraktım.




Kırmızı Kedi Yayınevi: %30 indirimleri vardı. Adam’ı almayı çok istiyordum fakat internet ile aynı fiyata gelince elimde taşımak istemedim açıkçası ve internet alışverişime bıraktım. Kedi ajandaları da çok güzel olmuş bu arada, bir kedi severseniz mutlaka alın.



Epsilon: %20’ydi sanırım indirimleri. Zaten kampanyalı kitapları dışında ben fuardan Epsilon’un kitaplarından almayalı yıllar ve bir sürü de fuar oldu. İnternette %35’e kadar indirimlerini bulabilirken neden fuardan o suratsız personelinden kitap alayım diye kendime soruyorum a dostlar :D Önceki fuarlar 5-6 TL’ye sattıkları kitapları bu fuar 10 TL’ye satmaları da pek hoş olmamış açıkçası.




DEX-Doğan: Dex’ten alacak kitaplarım vardı aslında ama yine %20 indirim engeline takıldık. Aynı Epsilon gibi çok uzun zamandır fuardan DEX veya Doğan alışverişi yapmıyorum. 5-10 TL kampanyaları vardı geçen senelerdeki gibi. İstediğim kitaplardan yoktu, almadım işin özü bu aslında.



Pegasus: Sadece uçuk fiyatlarına ve olmayan indirimlerine bakıp iç geçirdiğimiz bir fuar daha… Silber serisini çok istiyorum arkadaşlar ve alacağım da ama internetten. Fuarda Pegasus’un 3 standına da gidip gezmek çok keyifli ama sadece bakıyor insan maalesef. :D



Kanes: Hüküm, Avuntu ve Bedel’i almak istiyordum, listemde olan kitaplardı bunlar. İndirimleri değişiyordu; bazı kitapları 10, bazıları 15, bazıları daha düşük fiyattaydı. Ben bu 3 kitabı 15’erden aldım. İnternetten daha ucuza geldiği için bunu tercih ettiğimi söyleyeyim.



Yabancı-İthaki: İndirimlerini hiç sormadım bile. Yine fuardan alışveriş yapmayı sevmediğim yayınevlerinden Yabancı. Fakat Paris Mimarı’nı istiyordum 5 TL gibi makul bir fiyata onu bulunca yapıştım tabi ki. Diğer kitaplar tabi ki internete kaldı.




İnkılap: %20’ydi sanırım indirimleri, çok net hatırlamıyorum. Nihat Sırdar’ın kitabını alacaktım ve hatta imzasına da katılmayı çok istiyordum fakat o sırada Burcu’nun imza gününde olduğumdan katılamadım. O yüzden de kitabını internet alışverişime bıraktım.



Altın: %20 indirimleri vardı sanırım. Almak istediğim kitapları vardı aslında fakat yine sonraya kaldı.



Aspendos: 10 TL’ydi kitapları. This Man serisinin son kitabı bende yoktu onu aldım oradan da. Aslında Broken serisini almak istiyordum fakat o serinin tamamlanmasını bekleyeceğim sanırım. :D




Sahaflar: O kadar az sahaf vardı ki bu beni çok şaşırttı açıkçası. Çünkü CNR’da da geçen seneki Tüyap’ta da çok daha fazla sahaf vardı ve gezmek çok keyifli oluyordu. Bu sefer hem fiyatları yüksek buldum hem de sahafları az buldum.





Yayınevleri ile ilgili paylaşabileceğim sanırım bu kadar. Ben 2 gün fuardaydım bu sene, ilk gün Burcu’nun imza günündeydik ve yine çok keyifli bir imza günü geçirdik. İkinci gün ise sadece gezmek için oradaydım. Kısacası her seneki gibi gidip gezmesi çok keyifli ama bir o kadar da yorucu olan bir fuardı ve her fuarda olduğu gibi favorim Martı Yayın Grubu oldu. J
Bu fuarı da kapattığımıza göre bir sonraki fuarda (CNR) görüşmek üzere diyorum. J



Edit: İnternet alışverişlerimi yaptığımı gururla belirtmek istiyorum. Fuardan almadığım ama almak istediğim bütün kitapları aldım. ;)



Not: Yakın zamanda buraya gireceğim bir iki yazı daha var ama kitaplar ile alakalı değil. Bakalım ne düşüneceksiniz bunlar hakkında :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder