21 Ağustos 2015 Cuma

Beni Sev Diye - Asude (Kitap Yorumu)







Kitap Adı : Beni Sev Diye

Yazarın Adı : Asude

Sayfa Sayısı : 592

Yayınevi : Ephesus Yayınları







Aşk mı? Nefret mi? Gurur mu? Kabulleniş mi?

Ateş gibi kızıl saçlarıyla bambaşka bir güzelliği olan Kristy, buzdan bir iklimin hüküm sürdüğü topraklarda yapayalnız, yoksul bir hayat yaşamaktadır. Onu gören her erkeğin dikkatini çeken büyülü güzelliğine rağmen, kalbini kimseye açmayacağına dair kendine bir söz vermiştir. Çünkü kalbinin derinliklerinde, yedi yıl önce evlendiği ve sadece bir gün sonra onu kovan o zalim adamın izlerini taşımaktadır.

Simsiyah saçları, geceden karanlık gözleri, dünyayı yüklenecek kadar güçlü görünen bedeniyle Bradley, her kadının romantik hayallerini süsleyen görkemli bir soyludur. Onda eksik olan tek şey, bir kalptir. Genç adam unutmayı seçtiği geçmişinden uzak, duygusuz bir hayat yaşarken, kızıl saçlı asi bir kadınla karşılaşır. Bu gizemli kadının gerçek kimliğini öğrendiğinde dünyası sarsılacaktır.

Geçmiş yaraların sızısını hâlâ duyan genç kadın, geleceğini de yaralamaya ant içmiş Bradley ile yeniden karşılaştığında, yedi yıl önceki gibi itaatkâr olmayacaktır.

Ve genç adam asla kabullenemeyeceği gerçeklerle yüzleşirken, Kristy’nin asi ruhunun arkasındaki masumiyetle, sadece kalbinin değil, derin bir aşkın da farkına varacaktır.

                                                                               ****************



Asude'nin 5.basılan kitabı Beni Sev Diye çok uçlarda bir kitap olmuş. Karakterleri bu sefer çok uçtaydı daha doğrusu Bradley öyleydi okurken üzdü bayağı yani.


Konudan bahsedeyim azıcık, Kristy 7 yıl önce henüz daha 18 yaşındayken bir İngiliz soylu ile evlendirilir ve kızımız bu adama aşık olur. Fakat Bradley karısının suratına bile bakmaz ve abisi evliliklerinden bir gün sonra öldürülünce karısını evden kovar. 7 yıl sonra kızımız tesadüf eseri  Bradley'nin evinde hizmetçi olarak çalışmaya başlar ve sonrasında olaylar gelişir. 


Bradley zalimlikte Julian'ı Tuna'yı falan çok rahat sollar. Çok uçta bir karakterdi yorumun başında bahsettiğim gibi, kitabın %80'inde falan Bradley için kanlı planlar yaptım resmen. Kristy'nin bütün  yaşadıkları için resmen içim acıdı ya. Onun için resmen gidip Bradley'i parçalayasım geldi. Fakat sonrasında Bradley kendi içinde de çok değişiklikler yaşadı. Zaten Asude'nin kalemine beni bu kadar aşık eden de bu değişimleri böyle güzel aktarabilmesi. Bu kitaptaki yan çift Matt ve Lilybeth'in hikayelerine bayıldım resmen, 200 sayfa daha onlar olsa rahatça okurdum. Matt çok tatlıydı hele o "meleğim, sarı cadım" demesi yok mu resmen bittim. Sonrasında Matt'e kızdığım doğrudur ama yine de inanılmaz tatlı bir çiftlerdi. İki tane çifti böylesine dengeli bir şekilde götürebilen sayılı yazarlardan Asude benim gözümde. Üstelik iki çiftimizin taraflarının da aşk acılarını aynı zamanda çekmeleri çok manidardı.Kitap boyunca Kristy'nin güçlü karakterine hayran kaldım resmen, bunca yıl yaşadıklarına rağmen hala ayaktaydı. Her ne kadar bitirmem misafirlerimiz olduğu için uzun sürse de su gibi akıp giden bir kitaptı. Her Asude kitabında olduğu gibi :) 
Mekan betimlemeleri, karakter analizleri, her şeyi ile dört dörtlük ilerleyen bir kitaptı bu. Bölümlerin başlarındaki cümleler de çok güzeldi. 


Evelyn ve Julian'ı tekrar görmek çok güzeldi. Tabi Charlotte, Lorna, Ewan ve Darren'ı görmek de öyle :) Bu arada Cehennem Çiçeği'ni kitap olarak okusak çok güzel olmaz mıydı ya? :D Tyrell'ın mürüvvetini de görmeyi çok istiyorum. Zaten Gül ve Avcı'dan beri çok merak ediyordum bu kitaptan sonra iyice tavan yaptı. Asude'nin kaleminden historical okumayı özlemiştim ve şimdi de Rüya ve Tekin'in hikayesini okumayı çok istiyorum. Doyumsuz okuyucu modundayım yani :) 

Beni Sev Diye çok ama çok güzeldi. Karakterleri kusurlu kusursuzlardır, kurgusu çok güzeldi su gibi akıp gidiyordu kitap, aşk deseniz dibine kadardı çok güzeldi yani çok çok güzeldi :) Sarı cilt konusunda kuşkularım vardı ama çok güzel olmuş, kapağı da beğendim. Yeni kitapları da sabırsızlıkla bekliyorum :)


Puanım: 5,0/5,0 



               
Birkaç tane güzel mi güzel alıntı ile yorumumu bitireyim :) Mutlaka okuyun pişman olmazsınız :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme